Cestná cyklistika Dukly má nemenej vynikajúcich postáv vo všetkých obdobiach, hoci sa nemôže pochváliť toľkými medailami z vrcholných podujatí ako dráhová. Početné reorganizácie, presuny oddielu a zmeny na trénerskych postoch negatívne ovplyvnili podmienky i výsledky cestárov. V skromných začiatkoch v roku 1969 začínala partia zo Spojovacieho učilišťa z Nového Mesta nad Váhom a z priekopníkov treba spomenúť mená Petra Ftoreka, Eda Kuračku, Jiřího Sádovského, Zdena Voráčka, Hančára, Kulhánka.
Najväčšou perlou na náhrdelníku úspechov cestárov Dukly ostáva strieborná medaila Milana Dvorščíka z MS roku 1994 zo Sicílie, pričom treba zdôrazniť, že ide o prvú medailu Slováka z cestného šampionátu.
Po rokoch pôsobenia v Trenčíne cyklistická Dukla sťahuje centrálu do Banskej Bystrice. Po odchode hlavného trénera Jána Valacha do tímu Protour Tinkoff, sa vedenie VŠC Dukla rozhodlo presťahovať tím do Banskej Bystrice. V Trenčíne však stále ostalo odlúčené pracovisko pätice Tybor, Mahďar, Meliš a Oros pod tréningovým asistentom Marošom Kováčom. Ostatní pretekári sa pripravovali v okolí Banskej Bystrice, kde mohli a môžu využívať modernú novú regeneračnú linku, dostatok fyzioterapeutov, kvalitné nové testovacie centrum. Tím sa zaregistroval pod názvom Dukla Banská Bystrica na UCI ako kontinentálny.
Hlavným športovým riaditeľom sa stáva Martin Fraňo, ktorý prišiel z kontinentálneho CK Banská Bystrica a asistentom športového riaditeľa je Maroš Kováč. Zloženie tímu je z dvoch častí, elitní pretekári, okrem ktorých v tíme pôsobí aj mládežnícka sekcia pretekárov U23. Mechanikom je Vladimír Mikuš a masérom Tomáš Líška.